Wednesday 16 March 2011

Kereta PROTON banyak masalah?


Siapa kata kereta buatan tempatan banyak masalah sila angkat tangan!
Siapa kata kereta buatan luar negara lebih baik sila angkat tangan!


Menurut Autoblog, seorang rakyat China telah cuba untuk menghancurkan kereta Lamborghini nya menggunakan penukul (hammer) setelah tidak puas hati kenderaan itu tidak dapat dihidupkan. Yang membuatkan tuan Lamborghini ini marah sebenarnya sebab Lamborghini tu dah ada masalah lepas beberapa bulan je dibeli.


Repair? Dah puas si pembeli kesana kemari bagitau kedai untuk dibetulkan. Tapi haram. Lepas tu baru la si pembeli ni dapat tau yang sebenarnya kereta ni dah pun rosak masa penghantaran. Yang best nya, tak ada sesiapa nak bertangggunjawab. So siapa nak ganti kereta rosak ni?


Jadi si pembeli pun terus contact Stephan Winkelmann, CEO Lamborghini, tapi tak dilayan. Bengang tak bengang hancurkan je tanda protes.


Tau insiden atas ni membuktikan apa? Membuktikan kenderaan syarikat yang besar, gah, hebat pun kadangkala ada masalah nak hidup. Dan tak ada seorang pun nak bertanggunjawab atau nak tolong claim untuk beliau.


Selama ni kalau kita beli kereta buatan tempatan kalau rosak ganti je. Kalau dalam warranty dia bagi free. Kalau bukan dalam warranty, kira murahla lagi dari nak ganti barang Lamborghini kan.


Walaupun tindakan pemilik Lamborghini ni aku rasa membazir dan agak budus, tapi banyak yang kita boleh belajar dari sini.

1 comment:

Asyraf said...

kaya betul dia ni...
tapi mereng kot senang2 je dia bg hancur lamborghini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...